Akcelerator IDEA Global pomaga w rozwoju wielu ciekawych projektów. Jednym z nich jest Ask Med Now – nowy kanał współpracy z farmaceutami i lekarzami, który znalazł się w I turze Akceleracji. Aplikacja to rozwiązanie dedykowane zawadom medycznym: lekarzom, farmaceutom, pielęgniarkom, studentom.

Projekt opiera się na idei pojedynków między graczami. Rejestracja w aplikacji jest szybka i prosta. Walka rozpoczyna się od wybrania kategorii, po czym każdy z graczy musi wskazać właściwą odpowiedź na dziesięć pytań. Całość ma charakter luźnego pojedynku, w którym gracz zdobywa kolejne poziomy w strukturze aplikacji. Rozwiązanie ma za zadanie w lekki i przyjemny sposób poszerzyć wiedzę użytkownika, na temat wybranego obszaru medycyny/farmacji (nauki). Rozwiązaniem dla firm farmaceutycznych są konkursy sponsorskie, w obrębie których możemy aktywnie promować firmę i jej produkty lecznicze. Istotne jest, że dostęp do części konkursowej związanej z produktami leczniczymi posiadają tylko użytkownicy zweryfikowani jako lekarze czy farmaceuci. Co ciekawe, pytania dostępne w grze tworzone są przez specjalistów; lekarzy, farmaceutów. Część pytań stanowiących bazę Ask Med Now pochodzi z Centrum Egzaminów Medycznych.

Dorota Konefał i Artur Konefał, założyciele startupu zaznaczają, że na etapie zgłoszenia projektu do Akceleratora IDEA Global głównym założeniem było wykonanie nowoczesnej aplikacji podnoszącej kwalifikacje kadry medycznej. W międzyczasie powstały: makiety aplikacji, specyfikacja techniczna, logika bazy danych, projekty graficzne, dokumentacja prawnicza, baza pytań do aplikacji.

Projekt Ask Med Now dzięki swoim funkcjonalnościom otworzy nowy kanał komunikacji z grupami medycznymi oraz stworzy płaszczyznę reklamową dla naszego portfela produktowego – podkreśla Magdalena Szczepańska, Dyrektor Biura Produktów Leczniczych Synoptis Pharma - przedstawiciel Odbiorcy Technologii.


 – Cieszy nas zaufanie ze strony naszego Odbiorcy Technologii. W większości sytuacji, gdy trzeba podjąć decyzję, co do funkcjonalności aplikacji - jesteśmy zgodni, dzięki czemu współpraca przebiega bardzo dobrze – wyjaśnia Dorota Konefał.

Dla projektów biznesowych, które aplikują do Akceleratora pomocne jest oczywiście wsparcie finansowe, ale także wsparcie mentorskie i doradcze, dzięki chociażby warsztatom, które są organizowane w ramach akceleracji.

- Wartością dodaną podczas szkoleń organizowanych przez
Akcelerator Idea Global było uświadomienie, na czym polega własność intelektualna oraz to w jaki sposób ją zabezpieczać. Prowadzący szkolenie wyczerpująco odpowiedział na wszelkie pytania prawne, dotyczące patentów i zabezpieczenia pomysłów i znaków. Otworzył nam oczy na tematy, o których wcześniej nie myśleliśmy jak na przykład sprawdzenie patentów. Tymczasem szkolenie dotyczące przemówień pomogło nam uporządkować informacje o produkcie, który tworzymy w sposób zrozumiały dla odbiorców. Oprócz wsparcia mentorskiego istotną kwestią jest również wsparcie finansowe. Pomimo zainteresowania ze strony inwestorów, nie udźwignęlibyśmy kosztów powstania aplikacji. Bez wsparcia finansowego mieliśmy tylko ideę, cieszymy się, że wkrótce będziemy mieli pełnowartościowy produkt
– podkreśla Artur Konefał.


Partner biznesowy projektu, firma Synoptis Pharma zaznacza, że partnerstwo w Akceleratorze IDEA Global umożliwia przede wszystkim dostęp do ciekawych rozwiązań biznesowych, które mogą zostać w przyszłość zaimplementowane do organizacji. Co więcej, powodem dla którego warto wspierać startupy, jest to iż każdy tego typu projekt to potencjalnie nowy ciekawy biznes, który może wkomponować się lub zostać zaadoptowany w struktury korporacyjne, aby poprawić efektywność aktualnych procesów biznesowych. Jako partner biznesowy w młodych przedsiębiorstwach poszukujemy skuteczności w osiąganiu zamierzonych celów, oryginalności, dużej efektywności biznesowej, a także innowacyjności.

Zdajemy sobie sprawę, że największą barierą w rozwoju dla startupów jest dostęp do wiedzy i technologii. Dlatego też współpraca z nami poprzez akcelerację umożliwi młodym przedsiębiorcom nie tylko dostęp do wiedzy marketingowej jednej z największych na polskim rynku organizacji farmaceutycznych, ale również wsparcie praktyczne w zakresie potencjału rozwoju projektu – podkreśla Synoptis Pharma.